Yritin tässä yksi päivä kirjoittaa meijän agitreenit, mutta just kun olin valmis niin netti sanoi sopimuksensa irti. :( Tässä jokatapauksessa uusintayritys. Tehtiin Ainon ja Inkan kanssa ratatreeniä. Ja se näytti tältä:

Päästiin tekemään vaan kaksi kertaa, mutta eipä se mitään, kun hyvin meni. Hitsi mua ärsyttää jotenkin mun oma ohjaus! Ohjaan aina ekalla kerralla tosi epävarmasti, jollon se vaikuttaa koiraankin kun se ei ole ollenkaan varma mihin sen pitää mennä. Puuttuu sellanen tietty draivi mistä Ainokin mainitsi. Pitäis vaan ajatella, että mennään eikä meinata vaikka mitä tapahtuisi! Tosiaan ei ekallakaan kerralla tullut mitään muita virheitä kun kolmosputken jälkeen olin ite vähän myöhässä ja ei sitten hypännyt nelosta, mut jatkettiin vaan eteenpäin. Seuraavalla kerralla vedätin paljon enemmän puomilla niin ehdin putken toiseen päähän ohjaamaan. Kutoshypylle viskileikkaus, kepit meni tosi hyvin. 8-9 vähän lenkitti, An kontakti ok. Annoin odottaa kontaktilla hetken ja tein persjätön. Loppu superhyvä, ei lentokeinua vaikka tuli kovalla vauhdilla putkesta! Hyvä B! Tokalla kierroksella ohjasin sit itekkin paljon varmemmin ja saatiin rata nollalla läpi. 

Tänään käytiin iltapäivällä lenkin yhteydessä kentällä, otin vaan kapulan, pallon ja nameja mukaan. Köyhän miehen tokovarustus! :D Tehtiin vaan kapulajuttujen lisäksi seuraamista, kaukot ja yks läpijuoksu. Kapulajutut suju tosi hyvin, otettiin nostoja ja luovutuksia ja pari ihan hakuakin, mutta en vielä pyydä liikoja ja edetään ihan rauhassa ja varmistan että koiralla on kivaa. Seuraamisessa painotin kontaktia ja paikkaa. Tehtiin tarjoamisseurausta ja naksuttelin kun tuli oikealle paikalle, sitten otin toooosi hitaalla käynnillä kontaktitreeniä. Melkosen hyvin itseasiassa pysyy kontakti! On jotenkin skarpimpana kun ite meen liiotellun hitaasti. Sitten kaukoja. Tein aika vähän vaihtoja, enemmän treenattiin sitä että just kattoo muhun eikä pää pyöri hyrränä. Pari kertaa katteli muualle josta huomautin ja kun palautti niin palkka. Sitten yksi vaihto istumaan ja pieni tauko, kun tapitti vaan mua niin vaihto. Hyvin sujui, täytyykin jatkaa just tollein! Läpijuoksu oli kans hyvällä vauhdilla.

Sitten vähän uutta, ei niin toivottua. Lauantai-iltana oltiin tuolla ulkoilupolulla kävelemässä ja kauempaa kuulin jo etäisesti että jossain ammutaan raketteja. Bobikin juoksenteli ihan ilosesti vapaana eikä kiinnittänyt mitenkään huomiota. Kun tultiin sit polulle missä ei ollut enää valoja, niin yks iso raketti lävähti siinä tummalla taivaalla aika kirkkaasti. Yhtäkkiä toi saikin sit hepulin ja lähti juoksemaan kotiinpäin, mitään käskyjä ei totellut vaikka kuinka huusin, ei pysähtynyt, saati sit tullut luokse. Juoksin sit hetken perässä ja pysähdyin ja olin itekkin melkosen shokissa, ei B oo ikinä lähtenyt noin. Kun olin pysähtyneenä niin tuli jostain puskasta mun luo. Kehuin tietty, mut olin ite niin sekasin ja järkyttynyt ja pelästynyt että itkin melkosesti joka ei tietenkään helpottanut koiran oloa. Lisäksi olin vihanen ittelleni että olin antanut sen säikähtää tollatavalla. Kyllähän mä tiesin että se pelkää raketteja, mutta että ihan noin paljoa... Enemmän se itseasiassa munmielestä pelkää sitä äkkinäistä valoa kun pauketta. Koska yksittäiset paukut sitä ei saa paniikkiin.

No, Bobi oli tosi palautumiskykynen ja oli loppuillan ihan normaalisti. Tänään kuitenkin paukkuja osa 2. Olin just lähössä taas iltalenkille kun kuulin jotain pauketta ulkoa. Ei ollut vissiin mitkään isot pippalot kun loppu ihan siihen pariin paukkeeseen. Kuitenkin just sen verran että Bobikin oli ne ehtinyt kuulla ja oli mun huoneessa yläkerrassa kerällä ja vapisi raukkaparka. :( Sain sen kuitenkin tulemaan hyvin ulos ja aluksi oli just kauheen epäilevä, pälyili taivaalle. Kävelin sit ite vihellellen roskikselle, vein roskat ja syötin parkkiksella vähän kinkkua. Seisoskelin siinä hetken ja sit lähettiin käppäilemään. Vähän aikaa oli O_o näkönen, mutta sitten vapautui ja oli ihan normaali. Nyt me kuunnellaan tässä youtubesta ilotulitus ääniefektejä... (8